Çarşamba, Mayıs 24, 2017

"Bu Memleket Bizim"


Siyasi çekişmelerde, gerilim arttığında söz mutlaka "bu memleket bizim" lafına geliyor. Niyet belli, karşıtını dışlamak, tahkir etmek, "evden" kovmak... Buranın asıl sahibi ben ve benim gibiler demeye getiriyorlar aslında. Ev benim, mahalle benim, şehir benim, ülke benim. "Sen değilsin, sen bizden değilsin!" Bu kadar çok "kimsin sen" denmesi de bunun bir parçası...

Saçmalık olması,etkisiz olmasını gerektirmiyor tabii... Etkili olduğu, insanlara cahilane bir cesaret verdiği, azınlıkta kalanları korkuttuğu belli ki ısrarla söylenip duruyor.

Hepimiz birarada yaşıyoruz, bu memleket, bu toprak, bu yer, bu şehir, lafları ne kadar büyütürsek büyütelim, ne kadar şairanelik katarsak katalım, değişmeyecek, bu memleket birilerinin değil, birilerinin tekelinde hiç değil... Yan yana yaşıyoruz işte, vergisini ödüyor, okullarına gidiyor, eğlencesini ve yasını paylaşıyor, yaşıyor ve ölüyoruz.

Muhalefeti buradan kurmak isteyenler, ısrar edenler de var...Cahil bunlar filanla nasıl yürümüyorsa, buradan da yürümüyor.

Bir parça kızgın görünebilirim, daha çok bıkkınlıkla yazıyorum bunu. İktidara "bu memleket bizim" diyen, tartışmayı buradan kuran bir muhalefet çoğulcu değil sağcıdır, yeni değil taklitçidir, öngörülü değil yetersizdir, canlı değil zombidir, demokratik değil otoriterdir. Bu dil başka türlü kurulmalı, olmuyor, olamıyor, mesele kimin daha yerli olduğu değil çünkü...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails