Pazartesi, Mayıs 16, 2016

Papaz Eriği


Muhtarların mezuniyet fotoğraflarını, ilgili haberleri mutlaka okumuşsunuzdur. Bağlamı bilmiyorum, ben sadece resimleri gördüm. İlgimi çeken şu oldu...

Üniversitede her sene tekrarlanan mezuniyet hammaliyesinde yine her her sene tekrarlanan bir şey daha vardır. Törene katılmak istemeyen veya mezuniyet töreninden, giyilen kıyafetlerden şikayet eden Müslüman çocuklardan, onların babalarından hep şunu duyardım: "Papas mıyız afedersin Hocam "

Eğer böyle bir iddialı söz duyarsanız, cevap vermeniz gerekir. Cevap istendiğinden emin olmasanız bile hasbihale karşılık vermeniz gerekir.

Hayatım boyunca hiç bir mezuniyet törenime katılmadım, herkesin mantığı farklı, kimseyi ikna etmek niyetinde değilim ama kep giymek veya kep giymemek dünyanın sonu değil derdim. Törene muhalifsen katılmazsınız olur biter...

Beni pek dinlemezlerdi, o yaşlarda anlamıyordum, artık anladım diyemem ama eskisinden daha iyi anlıyorum. Biz bir şey istemeyi ya da istememeyi değil bunun pozunu yapmayı iyi biliyoruz.

O töreni sen yönetiyorsan ve "papas" cübbeleri yine çıkıyorsa ortaya...Ortada bir yalan ve riya var demektir. Ya yönetmekten bildiğin tek şey budur... Ya da evvelden, ben yönetmiyorsam hiç olmasın fikrindesindir...Senin meselen "papas" filan değil yönetmektir...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails