Cumartesi, Şubat 18, 2023

Ahali Gecimen'i Arıyor


Orta Anadolu'da kullanılıyormuş, yeni öğrendim. Gecimen diye bir hayvan varmış, bana anlatanın deyişiyle "sincabın bir çeşidiymiş".

E işte çoban keçi sürüsünü otlatmaya çıkarınca, hayvanlar beslenip doyunca, çoban etrafa baka baka manzaraya uyunca, gözleri ufalıp gölgeliğe uzanınca bu Gecimen denen sincap ortaya çıkıyor ve keçilerin sütünü emiyormuş.

Öyle kolay iş değil tabi, keçi dediğin huylu hayvan, boşuna koyun gibi demiyorlar, her denileni yapmaz keçi, koyuna hiiç benzemez. Hoplar zıplar, inat eder, paranormal alemlere dalar filan.

Düşünün, Gecimen, kimselere görünmeden, hayvanları ürkütmeden keçilerin sütünü sağa sağa, cork cork, midesini dolduruyormuş. Yavuz hırsız yani...

Çoban ne bilsin Gecimen'in marifetlerini, ikindi vakti sürüyü köye dönderiyor, evlere dağıtıyor. Aldım, verdim, selametle kalın diyerek ocağının yolunu tutuyor. Millet, keçiler dağa çıktı, yeşile doydu, hava aldı, sütü olmuştur-dolmuştur deyip hayvanı yoklayınca anaaa bir bakıyorlarmış ki sütü yoook...Haydaa...

Ne oluyormuş, kabahat Çobana kalıyormuş. Ahali susmuyor, garibana saydırıyormuş zındığın oğlu şu bu,  e Çoban yeminler ediyormuş, Vallah deyom Hacı abi, Muhtar emmi elimi sürdüysem Kur'an çarpsın şu bu... Fakirin lafı ne ki, sıkışınca sıralıyor Allahı peygamberi...Allahümme rabbena amin!

Bizim burda bir taksici var, o anlattı bana bunu... Gecimen dediği de Keçi Emen tabi...Pek sever Angaralı, ka'ya gaa demeyi...Hani, dedi merkez bankası bağış yaptı ya, hani benim cebimden alıp bana verdi ya, o misal dedi... Birisi de bizim sütümüzü sağıyor, sen sağ ben selamet, ne olduğunu bile anlamıyoruz.... 

Ya da anlıyoruz da Gecimen yok ortada, uzaydan titanyum çubuğu atıp deprem yapıyor...
Tut, tutabilirsen... 

Ahali, Gecimen'ini Arıyor...

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails