Pazartesi, Ağustos 13, 2012

Yes Future!









7 yorum:

Hayal Kahvem dedi ki...

Bazan ne anlatmak istediğinizi tam anlayamıyorum. Üzülüyorum.

Levent Cantek dedi ki...

mambo jambo yapıyorum, herkes anlamasın diye...Öyle daha anşante oluyor :) Sevgiler

Hayal Kahvem dedi ki...

Hım. O anlamayan "herkes"ten biri benim demek ki. İyi ama buna daha çok üzüldüm şimdi:(

Gizli not: mambo jambo mu, anşante mi? Onlar ne ki? Eyvah! Bu kıt aklımla ne işim var benim Derin Hakikatler'de değil mi? Demek vaziyetim sahiden feci!

Neyse, anlamamak değil, anlamadığını söylemeyip anlamış gibi görünmek ayıp, derler bizim köyde. Derin Hakikatler'e gele gide inşallah geliştireceğim kendimi:)

Kolaylıklar dilerim.

Levent Cantek dedi ki...

Böyle demeyin...Orta sınıf çekingenliğimi, 12 sene üniversitede üstüme sinen anlatma ve anlaşılır olma mesuliyetimi ne yapsam, nereye gizlesem...

Görsellerle bir şey anlatmak sanıldığı kadar kolay değil, kabul ediyorum. aynı insanın elinden çıkmayan, farklı niyetlerle üretilmiş bir resmi, başkalarıyla yan yana getirerek bir anlam oluşturmaya çalışıyorum...Ama burada da pek çok şeyi esesen kendimi mutlu etmek için yapıyorum... Çok şükür diyorum, ders vermiyorum...

Buradaki görsellerin çoğu sinema filmlerinden... Yani yalan dünyanın hikayelerinden... Ölüm, aşk, keder ya da mahrem gibi tuhaf ve rahatsız edici hal ve hislerimizi sinemayla anlatmak hem kolay hem de rahatsız edici ölçüde kolaycılık... Mesela aşağıdaki born to kill gönderisine bakın, hepsi ölüm ve öldürmenin kıyısında insanlar, haz alıyor ya da ölümü arzuluyorlar, korkutuyorlar...En son resim bir öldürme sahnesi ama aslında o da bir yalan...Vampir kurban etme töreninden... E ne oldu? Ölüme methiye düzen anlatılar var ama ölüm ve öldürme sahiden sarsıcı...Sanat mı hayat mı birbirini izliyor vs vs

biz yas sürecini bile nasıl yaşayacağımızı bile filmlerden öğrenebiliyoruz...

demem o ki hafiften ti'ye alarak yazarsam, derin hakikatlerin kaynağı niresi? Gelenek mi popüler kültür mü? Tarih mi şimdi ki zaman mı?

Bence biz hep şimdiyi yaşıyoruz...

Levent Cantek dedi ki...

Yanlışlıkla diyeceğim bitmeden göndere basmışım...

şudur budur şurdada şöyle olur demeyeyim ne olur, kendim için bir şey yapıyorum, bu saç dağınık kalsın...sağa yatır sola yatır saç kalmayacak çünkü...Sevgiler

Hayal Kahvem dedi ki...

Çok haklısınız. Aynı düşünceniz yorum yazanlar için de geçerli olsun ama olmaz mı? Ben de yorum yazarken dilediğim gibi yazayım aynen ilk yorumumda olduğu gibi. Derin Hakikatler'i ilgiyle takip etmemin bir nedeni de aynı konu altında toparladığınız fotoğraf ya da film kareleridir belki. Çünkü bakmak, görmek, seyretmek benim için önemli. Bana öğretilenlerle bakıyorum herşeye. Derin Hakikatler, bakabilmeyi, görebilmeyi, gördüğünü anlayabilmeyi geliştirme talimi yaptığım bir alan benim için:) Bırakın, bazan anlamakta zorlandığımı ifade etmek istiyorsam yazabileyim. Ne olacak ki? Gelecekle ilgili bulduğunuz kareler rahatsız etti beni de, bakan göz olarak o kareleri anlamak işime gelmedi belki:) Bunu kendime itiraf edeceğime, anlamazca dili kullanmış olabilirim yorumumu yazarken:) Kim bilir? Siz bakmayın yorumcularınıza, elbette keyfinize bakın. Ben Derin Hakikatler'de keyfimce dolaşmayı ve hissettiğim yorumu yazmayı seviyorum çünkü.:)

Durun. Size Murathan Mungan'dan bazı dizeler yazayım iyisi mi:)

"Başkalarının gözleri için yaşıyoruz başkalarının hayatlarını,
Bunu deliyken anlıyoruz, başkasıyken anlıyoruz, ötekiyken anlıyoruz, uçurumun başındayken anlıyoruz, ateşin kıyısındayken anlıyoruz, ölümün eşiğindeyken anlıyoruz

Ya da hiç anlamıyoruz, başkalarının gözlerini kendimizin zannedip ölüp gidiyoruz.
........

Koruyun beni benden başkalarının gözleri
Koruyun beni aklımın derinliklerinden
Koruyun beni hayellerimin, düşlerimin yettiği yerden
Geri çağırın beni başkalarının arasına. Kalabalıkta kaynayıp gideyim, korunup saklanayım kendi kalabalığımın cehenneminden.
S0nsuza kadar yum gözlerini alnımın ortasındaki nazar.
Yüreğim dile getirmesin senin gördüklerini!
Başkalarının gözleriyle yetineyim.
Ben dahi kendime bir yabancı gibi yaşayıp öleyim"

Sağlıklı bir göz sahibi olarak, görmeye, görebilmeye, bakmaya, bakabilmeye açık olma gayretindeyim. Görebilmemin gelişmesi,değişmesi, dönüşmesi gerekiyor.

Derin Hakikatler'i çok önemsiyorum:) Sevgiler.

Levent Cantek dedi ki...

Ya hiç olur mu, ne demek, ben de bunları önemsiyorum, paylaşıyoruz...Sevgiler

Related Posts with Thumbnails